♥ Dag 9 – Min tro.

Jag är inte troende. Jag är inte religös. Inte alls, över huvudtaget. Tror jag?

Okej, det här är faktisk en svår punkt för mig att svara på. För jag tror på något, men jag vet inte vad. Jag tror inte på Gud som människa, men jag kan nog tro att det finns en kraft där ute någonstans som hjälper oss människor ibland. Jag vet inte vad jag ska tro. Om det är på väg att hända något hemskt, kan jag faktiskt be att det ska bli det bästa utav det. Även om det inte alltid händer det bästa känns det bättre att be än att låta bli. Faktiskt. Jag vet inte om jag tror på just Gud, men som sagt. Någon kraft tror jag på.

Annars så tror jag på karma. Gör man bra, får man bra. Alltså, man uppför sig så som man vill att andra ska uppföra sig så får man lika tilbaka. Det funkar med allt, om man är snäll mot andra, är andra snäll tillbaka. Är andra elaka, är man elak tillbaka. Ger man, får man. Så tror jag nog det är med kraften jag tror på också. Ger jag den inte något, eller ber jag aldrig eller hoppas jag aldrig. Då får jag aldrig något tillbaka. Men alla gånger jag går och hoppas på saker och ting för mig själv, då hoppas jag att någon kraft ska hjälpa mig. Varför inte hoppas med kraften?

Jag tror också allt är menat. Det är bestämmt hur det ska bli. När saker och ting händer, är det ödet. Det ska vara så. Det är speciellt för oss individer.

Så, som sagt. Jag tror inte på Gud som männsika, jag är absolut inte religös. Det hjälper mig inte att be i någon kyrka och läsa psalmer, men jag tror på någon sorts kraft som hjälper mig, om jag vill och bevisar att jag vill.

Detta var då min tro här i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0