Tvåtusennio

JANUARI
Nyår firades på alla möjliga stället. Började i Tobo, vidare till Tierp, tåg tåget mot Uppsala, Jag och Emma firade tolvslaget med skumpa och skratt inne på toaletten på tåget, i slutändan hamnade vi i Vendel.


FEBRUARI
Hände egentligen inget viktigt här inte. Var väl med vänner, Joel och familj. Antar att skolan tog upp mycket tid, kan vara mycket möjligt eftersom jag har förträngt mestadels av februari 2009. Just det ja, den 17:e råkade jag ha namnsdag.

MARS
Emma och Jenny, minns ni våra fina besök inne på Ö&B? Ett av dom besöken är ju väldigt roligt minne. Jag tror ingen av oss glömmer den dagen. En vagn med en utveckligsstörd Sandra, senare tillfälle låg det 200 paket bindor i vagnen. Oups, vad hade vi nu ställt till med? He he.


APRIL
En jobbig månad enligt mig. Jag blev singel, vilket inte var så kul. Hade väl det lite jobbigt där ett tag, men gissa om jag har världens bästa vänner? Det har jag. Det blev mycket party denna månad. Det är dock positivt. Var och kollade på E.M.D. Grillarna började rullas fram, jordgubbar och champange. Vi beställde Hultsfredbiljetter. Sista april i stats parken med mina vänner.


MAJ
Syster fyllde 20 år = Fest. Sommaren närmade sig mer och mer, det var nu jag räknade ned till sommarlovet.
Sommarkläder köptes in och vi hade våra planeringsdagar inför Hultsfred.


JUNI
Vi fick sommarlov = sommarliv. Sola, bada, grilla, fest varje dag, träna, knäppa fina kort, bada i sjön och vara rädd för fiskar, sno bryggor och paddla ut i vattner. Jag säger Uddnäs. Denna månad = hjärta! Midsommar i Öregrund med ett antal brudar. Shopping inför Hultsfred och min födelsedag och födelsedags fest med middag, lekar, dricka och party. En väldigt bra dag som jag aldrig kommer glömma. Emma var mycket rolig denna dag. He he.


JULI
Hultsfred. Hultsfred. Hultsfred! Hultsfred festivalen som verkade så äcklig så motbjudande men när jag var där, fick uppleva detta. Jag har aldrig varit med om något som är bättre. Hultsfred <3 Sandra. Så roligt som vi hade, så underbart allt var där. Det var som i en dröm. Allt var bättre än vad jag tänkt mig. Allt. Det var inte ens äckligt att sova i tält. Jag hatar annars tält, men vi hade det bäst. Om jag säger Team Rocket. Vad tror du Emma, Jenny och Sandra säger då? TEAM ROCKET såklart! Dessvärre kallades vi även för Kiss Camp. Vi bodde väldigt nära en kiss-buske. He he. Och alla ön-kvällar. I LOVE IT.


AUGUSTI
Mer sol och bad. Blev även hemma själv en vecka för mamma och pappa åkte iväg till Norrland och Simon till Gävle. Så där satt jag om kvällarna helt ensam. Det hände ett och ett annat ska jag få be och tala om. Läskigt. Hur ska jag någonsinn våga bo själv? Joel var snäll och kom till mig på nätterna. Klockan 1-3 brukade han befinna sig hos mig. Tur det annars hade jag nog aldrig vågat sova. He he.
Alla dagar i poolerna. All ledighet. Jag bara Älskar det. Simon badade med sin nya mobil, duktig kille.
La Familia och jag tog oss en sväng till kolmården några dagar, en vecka innan skolstart. Mycket bra av oss tycker jag. Det var en mysig resa, den kommer jag inte glömma. Sofias roliga kommentarer till alla djur. Simon tappade i kameran bland rockorna. Han är rätt klumpig av sig. Skolan började igen. Usch.

(Hittade många fina bilder från kolmården jag kommer att ladda upp snarast.)

SEPTEMBER
Skolan var i full gång igen. Det var skolfoto och det är väl i alla fall lika förjävligt varje år? Sommaren höll i sig länge, därför var sena kvällar inga problem för mig.


OKTOBER
Simon fyllde hela 16 år. Läskigt fort han blir stor alltså. Emma 18 år, det blev fest roliga presenter, vattenpipa och ja det bjöds på en underbar kväll helt enkelt. Expo tjejerna startade brand-alarm och sedan hände det egentligen inte så mycket mer. Det gamla vanliga som fest, plugg och fika.


NOVEMBER
Mamma och pappa fyllde år. Det julpyntades i skolan och vi fick väldigt med beröm av det vi gjorde. Den 28:e lurade vi med Emma på kryssning. Det var hennes födelsedagspresent som hon aldrig fick veta var det var. men ögonbindeln var på i ca fem timmar. En mycket rolig kryssning med Ellinor, Emma och Jennifer.


DECEMBER
December är alltid stressigt, jobbigt och oroligt. Pengarna går slut så fort man fått dem för julklappshandling är väl det mysigaste som finns? Jag julhandlade med Joel och hans familj i Stockholm och vi besökte hans faster två gånger och åt middag på en mycket god Kinarestaurant. Men konstigt nog så sprang denna månad iväg. Det kändes som hela månaden varade i en vecka. Middag den sista December hos Heidi, vi körde många roliga lekar måste jag säga. He he.


År 2009 var ett mycket lyckat år ändå. Jag vill tacka Emma framför allt för detta år. Min bästa vän och jag har nog gjort allt tillsammans. Det är så det kommer fortsätta. Jag älskar dig, E!
(Lite sent ute med denna lista, men vem bryr sig?)


Kommentarer
Postat av: cool tjej

du är bäst och jag älskar dig meeeeeeeeeeeeeeeest

2010-02-01 @ 21:14:14
URL: http://emmaolsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0