Kylan tar kol på mig

Idag har det varit en vanlig skoldag. Dryg och lång. Jag hatar onsdagar! Dagen startar med psykologi, sedan historia och avslutar med religion. Bara massa jobbiga lektion. Om jag fick skulle jag strunta i religion, det är så fruktansvärt tråkigt och vår lärare är så dålig. Men men. Inte klaga nu när det så sådan liten stund kvar av skolan.

När jag kom hem så hörde jag mamma ropa på mig. "Sandra, vi ska till Tierp och handla. Nu!" Aja. Kommer väl då tänkte jag. Men inte blev det bara handla inte, nej hon drog in mig till Rummet Rita (en inredningsbutik jag hade min förra apu på) och sade att jag skulle fråga om apu. Jag har inget att välja på känns det som. Det är om 3,5 vecka och jag har ingen apu. Det kanske var en sådan där "sista minuten" grej. Men jag hade absolut inga andra val. Det känns lite tråkigt att vara på samma ställe igen. Men jag börjar 10 och kan åka med halv tio bussen, då är jag där 10 i 10. Är inget mer än perfekt. Sovmorgon i 10 veckor. Ja, tack!

Nu håller jag och mamma på att göra en utsökt omelett i ugnen. Om ett litet tag så är maten klar och tänkte att jag skulle hinna duka till det lite fint och ställa fram allt. Då blir nog mamma glad. He he. Därför kan jag inte sitta här och dega.

Ha en bra kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0