♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Någon som vet? Någon som kan tala om vad kärlek är för alla? Vad betyder det? Ett annat ord för kärlek. Det är min tur att tala ut om vad jag tycker vad kärlek är. Vi alla har olika åsikter om allt och alla, så kommer det att förbli resten av våra liv. Så det är bara att börja acceptera.

Nå väl, vad är kärlek? Kärlek för mig är allt. Hat, Ilska, Sorg, Glädje, Förtroende, Äktenskap, Förhållanden, Vänner, Familj, Husdjur, Skola, Jobb, Naturen, Hemmet, Livet. Vad man än gör, vad man än säger är det kärlek. När ma säger något menar man något och det betyder för vissa. Det är kärlek. Så vi kan säga att kärleken finns runt oss allihopa absolut hela tiden.

"Kärlek är vänskap, vänskap är kärlek!"

Kärlek förknippas oftast med förhållanden och äktenskap, det är pågrund av att man är "kär" i en viss person och där kommer ordet kärlek. Om man är kär i någon ska man kunna visa alla känslor, lita på varandra, kunna vara ärliga och oärliga, men allt ska alltid menas med ett bra slut. Med kärlek.
När man har ett förhållande och vill hålla kärleken vid liv, måste man lyssna på varandra, prata med varandra, berätta varje känsla så man inte uppfattar något fel, man måste ha massor med kul, visa uppskattning, göra uppoffringar och pussas och mysa ofta.
Om man har en pojkvän/flickvän lär man känna skilland mot sina vänner. En relation till en vän är kärlek, men kärlekn till sin partner kan vara mer intim. Det är inte bara det som är skillnaden från kärlek till kärlek. Kärlek ger man till de man bryr sig om och älskar. Även om det är en sak, en växt, ett djur eller en människa. Kärlek är det viktigaste vi har här i livet enligt mig. Hur skulle man klara sig utan det man älskar?
Som sina vänner, sin familj, sitt hem, sin mobil och sitt jobb. Det skulle aldrig gå. Aldrig.

Musik är också kärlek för mig. Jag skulle aldrig klara mig utan det och jag blir lycklig när jag hör musik. Musik förknippar jag med massa olika minnen. Kärleksfulla och betydelsefulla minnen. Även minnen jag inte ala gånger vill minnas, minns jag på grund av låtar, låttexter, rytmer. 

Kärlek ger en ofta extra slag i pulsen, gör så blodet rusar lite fortare, gör dig varm och får dig att tänka. Alla gånger leder inte kärlek dig till det bästa, det kan leda dig till det sämsta. Men hur bra är inte det? Om man bara skulle få gott hela tiden skulle man aldrig uppskatta det goda tillslut och man skulle aldrig kunna ta emot det sämre, vilket vi måste göra. Någon gång, eller några gånger i livet är det vår tur. Det är lika bra att vara beredd. Kärlek är svårt, och livet lika så..

 Så jag tycker kärlek är mycket mer än bara en känsla. kärlek för mig är en livsstil. Ett sätt att överleva.


Amor Vincit Omnia ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0