♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

Varför inte starta på en gång? Vem är jag och vad vill jag här i livet?

Jo, jag är nämnligen Sandra Berit Kristina Olsen, jag föddes år 1991 och är uppväxt i en liten by, eller faktiskt en liten 'ö' som kallar sig för Söderfors. Här har jag bott i 19 och ett halv år ungefär. Jag bor i en röd villa med vita knutar. Men vi kör ingen volvo och vi äger heller ingen hund, så vi får inte svensson stämpeln här i familjen.

På fritiden umgås jag helst med mina vänner, festar, tränar, shoppar, umgås med min kära familj och har kul. Jag älskar att laga mat, pyssla och inreda. Men jag är sjukt dålig på att spara pengar. Det vill jag bli bättre på.
Just nu är jag singel, men bästa vän med mitt ex (som alla tycker är konstigt) men det funkar fint. Eller, ja. Det har funkat fint i alla fall.


Hur som helst, som litet barn var jag lugn. Jag skrek och grinade inte som alla barn gör. Det säger min mamma varje gång vi är och handlar och ett barn skriker. "Sådär var aldrig mina barn när dom var små!" Haha. Ja, hon är bra rolig min mamma. Men sedan när jag började på dagis hittade jag på en massa olidiga hyss. Som till exempel bet en tjej i kinden så hon fick sy eller som den gången jag skulle kasta gröt på min lillebror Simon (som gick på samma dagis) och gröten flög på alla andra runt hela bordet så jag fick sitta själv? Nej, nu låter jag nästan som en satunge, men tro det eller ej. Jag var en änglaunge!

Som tonåring har jag varit ganska lugn. Jag har haft upp och ned gånger, men vem har inte haft det? Jag har bytt och gått ifrån massa förhållanden. Fått hjärtat krossat och varit förälskad. Men jag har alltid haft mina vänner där, vissa har jag glitit ifrån och vissa håller jag fast vid. Det är synd när sådant händer, men det händer! Tro mig..
Jag gick på Högstadiet i Tierp, på Aspen skolan. Det kan varit en av de roligaste perioderna i mitt liv. Jag hade världens bästa klass, skola, vänner. Allt var som det skulle vara. Mitt liv var nog perfekt. Eller jag säger som Steffy, "ingen är perfekt, men jag är närmst". Jag spelade fotboll, älskade fotboll, levde för det.

Sedan var det dags för gymnasieval, jag tror jag satt hos min SYO varje dag! Jag visste inte alls vad jag skulle gå. Skulle jag gå Stylist? Handel? Ekonomi? Samhäll? Media? Natur? Vad ville jag gå?
Efter ett tag bestämmde jag mig för att jag ville gå Media, på GUC i Uppsala. Första året var jätte roligt, jag hade jätte rolig klass och det var spännande. Andra året, jag hade bytt pojkvän valt inrikting vilket vad Expo, träffat nya vänner. Visst det var en jätte rolig utbildning, men kanske det inte var värt att kasta tre år på GUC? Guc är en bra skola om man är skoltrött, för man blir lat av att gå där. Det händer inte mycket. Men vad gö det om tusen år? Jag klarade mig bra, fick bra betyg och hade bra sällskap, bra lärare men maten var vidrig.
Tredje året, jag säger bara FUCK NOOOOO! Det var så in i vassen mycket plugg det sista året, vajre dag, 24/7. Men på något sätt gillade jag utmaningen att plugga hela tiden, jag ville nå högsta betyg, jag ville klarade det och jag kämpade. Det var kul. Sen var det dags för studenten. Vilken spänning! Det var den värsta och bästa dagen ever! Jag hade så sjukt roligt, medans jag grät och inte ville sluta skolan. Jag hade ångest, jag ville vara kvar.

Nu ett halv år senare är allt förändrat. Jag umgås inte med samma människor, jag har hunnit med en hel del inom jobbbranschen. Jag började jobba som medarbetare på McDonalds i juni-juli. Jag slutade på McDonalds i September. Åkte iväg till Norge med en vännina. Kom tillbaka till Mcdonalds i November och nu ska jag bli skiftledare på McDonalds. Ja, tiden springer iväg och jag bara jagar den känner jag.

Nå vad vill jag?
Ja, jag vill nog ut och resa. Jorden runt, se alla värdigheter här i livet. Sen när jag är klar med det ska jag någon dag plugga och börja jobba med det som jag verkligen vill. Men som jag tror startar jag nog något eget. Det skulle inte förvåna mig i alla fall. Jag är ju lite så. Men en sak i säker. Nästa vinter åker jag iväg på en lång resa, antingen själv eller inte själv. Vi får se!

Där har vi lite fakta om mig.
Undra vad jag talar om i nästa del.. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0