För jag har tagit studenten...

FYFAN VAD JAG ÄR BRA!

Fredagen började med att jag gick upp klockan 04.15 och tog mig en lång och varm dusch. Sedan var det bara att fixa hår och smink, packa, och dra till Uppsala. När jag, Emma och Jennifer anlände i Uppsala så blev vi upphämtade i cab. Vi treor på GUC satt ute på gräsmattan för champange frukost. Mycket mysigt var det. Sedan gick vi in mot skolan, där vi först fotograferades, sedan var det dags för sittning (mat och betygs utdelning) sedan var det uppträdande (dans, sång och teater) av lärarna. Efter det så gick vi ifrån skolan, kanske sista gången jag vistades där? Vem vet? Vi gick mot tåget, blåste i våra tutor och sjöng. Student tåget tuffade iväg och vi befann oss på vår mottagning i Uppsala. Jag såg min familj stå och hoppa när jag satt på tåget. Vad söta dom var. He he. Efter massa blommor, nallar, champange, glas och saker runt halsen hoppade vi på flaket. Och jag mår säga att det var det absolut roligaste jag gjort i hela mitt liv. Allt var perfekt. Jag vill göra om det. Om och om igen! Fantastiskt!
Efter flaket hämtade mamma, Sofia och Simon mog så begav vi oss hem till min mottagning. Där släkt och vänner tog emot mig med gåvor och en bra dag. God mat och bra sällskap! Det var så perfekt. Efter eftermiddagen började ticka mot 21 så åkte jag tillbaka till Uppsala för att fira min kväll på BJ med mina bästa vänner. Trots att vi var trötta så vi höll på dö så höll vi ut tills den sista bussen hem gick. En underbar dag. Helt FANTASTISK! Jag åkte hem till Joel, Jennifer åkte till Emil och Emma åkte hem och fick gå 5 km tidigt på morgonen. Härligt. Eller?

Dagen efter så åkte jag, Joel och Theo till toften och de badade och jag solade. Sedan skjutsade dom hem mig. Jag packade om och åkte till Emmet. Där hon och Jennifer befann sig. Vi skrev skrev olika listor om vad vi ska göra under sommaren. Vi tokade oss en hel del och duschade. Tillsammans. HAHA. Vi åt god mat och förkrökade vill Ottarsfesten (60tals festen) i Vendel. Trots att det bara var raggare och bönder där hade vi jäkligt kul! Vid 2 åkte vi hem halvt döda och sov.

Igår blev det en mysdag med en runda i en anikbutik och vi åkte på vendeldagens evanemang och mot kvällningen spelade vi spel och åkte iväg och lyssnade på något konstigt instrument. Hehe.

Idag har vi varit till arbetsförmedlingen och skrivit in oss. Ätit kebab och godis. Planerat Gotlands resan och bara levt livet. Precis som varje dag med mina bästa.
Nu sitter jag och dunkar musik och kollar igenom alla student bilder och funderar på om jag ska ha ihjäl Jenny. (Hon ska få igen för alla bilder hon laggt ut!) Men hur som, under denna helg har jag knäppt ungefär 500 bilder med kameran jag fick i student present. Några av de kommer så småning om!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0