Julafton

Nu sitter jag här. Helt slut efter en hel dags firande, men otroligt roligt har vi haft. Dagen började 7 på morgonen. Tänk att jag fortfarande är som ett litet barn, jag vaknar 7 på morgonen av mig själv och kan absolut inte somna om (vilket ALDRIG händer annars) Julen är speciell. Då julstädade jag och tog en lång dusch. Sedan höll hela familjen på med mat och även montering av möbler i Simons rum. Klockan 3, ja vad hände då? KALLE! Man kan ju bara inte missa kalle! Klockan 4 rullade det in folk, en efter en. Vi satt och mös, pratade och lyssnade på julmusik. Sedan vid 5 tiden var det dax för julbordet. Hela köket var fullproppad med mat. Jag tror det bara är vi som gör såhär mycket mat till julen, och jag blev så mätt att jag knappt kunde andas. Klockan närmar sig 7. Gissa vem som kommer in som "jultomte"? Det var jag. He he. Klapp öppning i några timmar. Jag fick massor med fina julklappar. Några exempel är klänningar, skor, parfym, grejer tills jag flyttar, böcker, smycken, vin/champange/martini glas och mycket mycket mer. Vår årliga tradition på julaftons kvällen är då Bingo. Vi kan bara inte fira jul utan bingo spel. Så alla köper en bingo vinst för ett bestämt pris och sedan den som får brickan full först vinner en av priserna och spelet håller på i timmar. Men det är lika kul varje gång. Dock vann inte jag ett paket. He he. Turen har man väl med sig?

Nu är jag totally slut efter denna dag. Men inte är det vilo-dag sen heller. Nej imorgon är det party som gäller.
Och nu slutar det goda. Adjöss och jag ska klara det. Så det så.

Hoppas alla har haft en bra julafton. Vilket jag har. Jag älskar julen den är så mysig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0