Stephany, min ängel

Min ängel. Jag har suttit och tänkt igenom våra dagar. Det finns så mycket att säga men det är nog bara du och jag som förstår. Jag kommer ihåg den gången du tog hål i mitt öra, du var så noga med att det inte skulle vara några bakterier alls, Rebecka stod vid sidan och var livrädd. Det gick, hålet är kvar än idag utan någon infektion.

Stephany, jag minns så väl när du tvingade mig träna med dig hela sommrarna, vi skulle simma varje dag, ta promenader och sen hade vi vår bjudar dag. Varannan dag skulle jag bjuda på godis, fika och godsaker och varannan skulle du göra det. Jag skulle göra allt för att få tillbaka allt det där. Jag kan skratta så jag får kramp när jag tänker tillbaka till alla gånger som du klädde ut mig. Men det finns en speciell gång, du klädde ut mig så jag såg ut som en slampa eller något, jag gick och plingade på hos grannen och frågade efter Tomas, sedan gick vi till ungdomsgården för att kolla om någon kände igen mig, men såklart att de gjorde det. Så knäppa vi var.

Jag minns hur du älskade toasten på ungdomsgården. När du valt mat gjorde du alltid stekt delikatess potatis med stekt ägg. Jag vill göra det åt dig nu, skulle kunna steka flera ton! Jag minns den gången du skulle klippa ditt långa hår för första gången, jag var med dig. Du ville ha längre än axlarna och sedan rosa slingor som var längre i svart hår. Frisören klippte kortare och kortare så det var en dm ovanför axlarna och jag såg att du inte vågade säga till så jag gjorde det. Du var alltid finast och perfekt. Kom tillbaka, min ängel.

När jag hade killproblem eller bara vardagsproblem gjorde du mig glad. Du gjorde så jag tänkte på annat, och du var så tuff och cool. Jag vet att det var många som såg upp till dig. Du var så duktig på allt min ängel. Jag vill ha dig tillbaka, det vill vi alla.
Jag älskar dig ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0