MY BEST FRIEND

♥ En bästa vän är inte bara en vän. Som alla andra, det är en vän som man vet att den alltid finns där. Aldrig lämnar dig oavsett vad som gäller. Ställer upp så mycket som går och tycker om när du berättar något och inte tycker du är tjatig eller dryg. En lyssnare är en bästa vän, en bästa vän kan du lägga tyngd på. Du kan gråta, skratta, busa, chilla, festa, tjaffsa, prata. Allt. Jag har en bästa vän som är min andra hälft. Det är seriöst min andra hälft. Vi är så lika, på olika sätt. Jag kan börja förklara lite. Vi har samma efternamn, vilket är Olsen. Båda är från Norge. Vi tänker alltid lika, sjukt lika. Som när någon frågar något svarar vi alltid exakt samma svar, vi börjar sjunga på samma låtar utan att den varit på under dagen, vi tycker om samma musik, filmer, oftast lika killar. Vi har lika bråkiga småsyskon och gillar bruna ögonskuggor. Vi har samma humor för det mesta. Jag skulle kunna göra den här texten miljoner gånger längre men jag väljer att ha den rätt kort.

Min bästa vän är som en hjälte för mig. Min bästa vän är Emma Olsén. Alltid när jag behöver stöd, eller bli peppad så vet jag vem som hjälper mig och gör det bästa för MIG och inte för sig själv. Alla borde ha en sådan vän men jag har turen. Jag har inte kännt Emma hela mitt liv, men min själ har. Jag vet det. Innan vi hade träffas var det en pusselbit som saknades för att man skulle kunna se var pusslet föreställde, men när jag blev vän med Emma föll biten på plats och nu ser man klart och tydligt vad det föreställer. Det är jag och Emma livet ut. Så är det. Genom vått och torrt.

Emma Olsén, jag älskar dig! Kom hem till mig nu.. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0