DET ÄR DIN DAG IDAG MIN ÄNGEL

Vi alla vet att det är din dag idag. Den 19 Augusti är din födelsedag Stephany, jag läste alla mina "kompis böcker" här om dagen och det du önskade dig i de mesta böckerna var en hund och Ante. Jag lovar dig att änglarna och andarna tar hand om dig så du får bättre presenter än så. Om du var här skulle du få en hund och Ante av mig. Jag minns hur vi bråkade om Ante och Alex. Båda ville ha Ante, han var den coola som slängde med håret när han badade och som dök och gjorde coola saker. Alex var bara med. Jag minna alla våra knäppa vattenlekar som vi alltid "lekte". Jag gråter och ler samtidigt. Jag är så tacksam att jag fick vara din vän, jag är så tacksam över alla dessa år, jag är så glad att du var min närmaste. Jag är samtidigt så ledsen över att allt det där för jag vänta med tills vi träffas i himlen sen, då ska vi ses min ängel. Jag vet att du svävar runt bland rosa moln och äter massa gott och du har de största och fluffigaste vingarna. Du blev nitton idag Steph. Jag kan tänka mig hur du röjer och härjar där uppe och hur du får liv i alla andra. Du var alltid den som vågade vara sig själv på riktigt, den som stack ut och var vackrast. Du är bland de finaste minnet jag har och det tänker jag ta vara på.

Jag hoppas du fick en fin dag där uppe. Jag här nere tänker på dig, älskar dig och framför allt saknar dig. Jag saknar dig så det gör ont. Kom tillbaka till oss. Vi alla behöver dig här snufflan.

Just nu ligger jag och kramar min kudde. På ena sidan på örngottet står det PUSS och på andra KRAM. Det örngottet fick jag av dig. Minns du det? Vi hade en regel, som gällde för dig, mig och Jennifer. Regeln löd såhär; Om vi skvallrade en hemlis som någon av oss sagt fick vi säga en sak i dens rum som vi ville ha så fick vi den. Och jag berättade en hemlis till dig och så sa du den till Jennifer (och sen fick du ångest och berättade till mig att du hade skallrat, gullig!) Jag ville egentligen inte ha något men sa att jag ville ha ditt örngott. Du ville inte ge bort det så du åkte till Åhlens och köpte ett till mig. Hur sött är inte det? Du var en ängel utan vingar här nere men nu är du himlens vackraste ängel med vingar på ryggen.

Stephany Parviainen, Grattis ännu en gång på din 19 års dag. Jag älskar dig ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0