Det gäller att vara envis

Vaknade upp brevid grisen och fick panik. Bokstavligen P A N I K! Vi skulle gå upp halv 6. Joel började jobba klockan 7 och jag skulle ta 06.55 bussen. Vi vaknade dock 06.35 ungefär. Lyckat. Vi hann med att rosta bröd, äta och borsta både tänder och hår. Bra kämpat. Eller ja. Jag fick ju lov att åka totally osminkad till skolan men då kan ju jag bara tacka att jag var tidig så jag hann springa in på toaletten i skolan och slänga på mig lite smink.

Skolan började med MDK. Kill me. Jag hatar MDK. Sedan forstätter dagen med Expo och Historia. Denna skoldag var över och jag känner mig lycklig. Jag har hunnit med mycket.
Under Expo lektionen sprang jag, Emma och Jennifer (jag tvingade med dom) och bråka med alla GUC:s rektorer och chefer samt många olika lärare. Jag var tvungen att köra kursprövning i både matte A och engelska A. Jag visste att det var något lurt med det för jag hade bara missat ett moment i båda. Jag hade aldrig hunnit göra provet i varken matte eller engelska. Så efter mitt snack idag behöver jag inte göra kursprövningen (vilket innebär att jag läser en hel kurs hemma och gör prov i skolan) utan jag får i matten göra natinellt prov med ettorna och ett prov. I engelskan ska jag skriva en film analys.
Det känns faktiskt underbart att slippa kurs prövning.

Nu när jag har varit hemma sedan 18 tiden så har jag hunnit ätit mat, pratat av mig i telefon, fixat en ny blogg (denna) och bakat en massa góbitar till min käre fader som fyller år imorgon.
Snart blir det till att sova, ligger redan ned bäddad med datorn på magen. Känner att ögonlocken vill åka nedåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0