Russian Roulette

Jag har varit dålig på upptadering vet jag. Men faktiskt har jag inte suttit vid datorn på 2 dagar. Så det blev en liten semester från bloggen, vilket händer jämt och ständigt.

Ja, i lördags åkte jag hem till Emma och vi kikade på Greveholm och open window (eller vad den heter). Sen hade vi det bara allmänt mysigt! Vilket jag behövde. Jag behövde ta det lugnt och vara med Emma. 

Igår, söndags morgon kom mamma hem till Emma för att hämta mig och vi åkte då vidare och julhandlade i Uppsala. Hela eftermiddagen gick åt, och vi shoppande en massa. Kul hade vi. När jag kom hem hade pappa gjort i ordning mat och sen så kom Joel. Det blev filmkväll och ja. Inte så mycket mer. Kvart i elva blev det bakning för hela slanten, och arg var jag. Muffins blev det. Men detta var en lyckad dag/kväll det med.

Idag har jag gått en hel dag i skolan. Jätte jobbigt. Jag höll tio minuters tal. Jag dör. Jag hatar tal! När jag gjort talet har min lärare mage att tala om att detta inte var vårt sista taloch nästa gång ska vi göra det för 20 personer till. Jag tror han vill ta död på mig. Någon i klassen kommer få hålla i telefonen och ha 112 inslaget.
Senare på dagen blev det Historia och då blev det film (vågen) och fika. Sedan hemgång och nu har Sofia och Micke kommit hit på en utsökt middag. Jag upprepar utsökt. Nu är jag tärd. Jag vill bara lägga mig ned och sova, det skulle vara förbaskat skönt.

Imorgon ska jag hem till Joel efter skolan, eller nej. Först ska jag köpa skor. Sen hem dit. Men jag varar dock inte där så länge för mamma hämtar mig mot kvällningen, för att det blir en sista dag vi ska julhandla på onsdag. Jag är helt utmattad. Jag tycker att det ända jag gör är handlar julklappar och pluggar. När ska jag få andas ut och luta mig tillbaka? Jo. På lovet. Det är lov imorgon, efter skolan. Underbart. Jul om tre dagar. Yes!

Nu vill jag bara lägga mig ned i mammas säng och slå på en bra film. 
Detta blev bara ett långt och luddigt inlägg. Så tudles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0