Nu känner jag det, nu är jag redo!

Nu vill jag ha vinter, snö och kalla dagar. Slask, regn och rusk får vara slut! Jag känner det på mig, jag vill ha vinter, snö och mysiga kläder. Jag vill ha massvis med ljus, choklad och mysa framför brasan. Kan det bli mysigare? Och åka skidor, bra träning plus att det är kul. Då menar jag inte slalom, för det är jag för feg för. Min första resa genom backen för några år sedan kan kanske vara den sista. För er som inte vet kan jag dra en lång berättelse mycket kort.

Jag åkte med några vänner till Kungsberget, ett ställe där man åker skridor, slalom. Jag ville jätte gärna prova på så jag hängde med, det skulle bli en kul grej. Dom lovade mig att ta mig till en liten backe för barn, alltså barnbacken. Men icke sa nicke. Jag undrade varför jag satt i liften så länge så jag kollade ned (jag var rädd så jag blundade hela tiden upp för backen i liften) och dumma som mina vänner var hade dom släpat med mig i en backe som var större än dess like, jag höll på tuppa av. Jag stod och svettades av rädsla och så hör jag skratten kom närmre och närmre. POOOOOF! Där. Där hände det. Jag stod på backen, dom puttade ned mig. Jag visste inte hur man stannade, inte hur man åkte slalom så jag störtade ned för backen. Det gick fortare än om jag hade åkt pulka och bara det kan vara läskigt. Jag nästan grät av rädsla och när jag närmar mig slutet av backen ser jag ett gäng killar står uppradade i en ring. Jag försöker skrika att de ska flytta sig, men jag fick så mycket luft i munnen att inte ett ljud kom fram. PANG BOOOM! Där flög den killen flera meter iväg. Han jag åkte in i. Jag sitter helt färdig i mitten av ringen med killar, alla utom en. Det var han som flög i väg. Helt över snöad och rädd. Där satt jag som ett äckel och kunde inte ens röra mig. Tillsist slet jag av mig skidorna och gick iväg och drack choklad, vilket jag gjorde resten av dagen. Och ni kanske kan gissa hur arg jag blev på mina vänner?

Men trots detta saknar jag det mysiga med julen. Alla fina skyltfönster, alla lampor och ljus. Stämningen och maten. Allt är så mysigt!

Nu närmar vi oss jul. Snart är julen här, vår underbara jul. Jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0