Be true to yourself

Jag har tänkt fram och tillbaka om jag ska byta ut mitt tal. Det är tankar som bara svävar i mitt huvud. "Vad ska jag tala om?" "Vad vill jag tala om?" osv. Nu kom jag just på det. Om fyra timmar ska talet vara inne, så det gäller faktiskt att sätta igång att skriva. Jag vill inte tala om kroppsspråket, visst det är jätte intessant. Jag kan visa min text för exakt alla i klassen om det nu vore så, men det är inte min grej. Jag vill inte stå längst fram i klassrummet och prata om något i tio minuter. Jag vill veta vad jag säger, jag vill kunna det. Men jag kan nästan ingenting känns det som. Så därför bestämmer jag mig för att byta tal. Det känns bättre för mig och för alla andra.

Så om jag har tur är jag snart klar. Talet ska delas in i fyra olika delar. Det är fyra vars en av dem ska vara den länsta. Nummer fyra, svar som även kallas lejonparten. Så nu gäller det för mig att skriva efter detta och även hitta en metafor som passar in. Önska mig lycka till.
1. Situation
2. Komplikation
3. Fråga
4. Svar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0